Blogs

Nieuwe leerkrachten laat ze niet verdwijnen

Nieuwe leerkrachten laat ze niet verdwijnen

Uit onderzoek blijkt dat ruim 80 procent van de nieuwe medewerkers binnen de eerste zes maanden besluit om te blijven of om een bedrijf te verlaten. Nu is het onderwijs geen bedrijf, maar veel zal het elkaar niet ontlopen. De huidige arbeidsmarkt laat zien dat er een leegloop is uit het onderwijs. We geven je 5 tips over het behouden en binden van startende medewerkers. 
Drie tips tegen het-moet-voor-de-vakantie-af-stress

Drie tips tegen het-moet-voor-de-vakantie-af-stress

Zou het dit keer wél lukken om de schoolgids voor het begin van de zomervakantie af te krijgen? Of werken we in de vakantie door? Op de meeste scholen is het vlak voor de zomer razend druk. In dit artikel drie tips tegen ‘het-moet-voor-de-vakantie-af-stress’.

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Dat scholen werken aan marketing en communicatie om leerlingen te werven is begrijpelijk. Maar voor ons als samenwerkingsverband passend onderwijs is dat niet nodig.” Een voor de hand liggende gedachte, maar kloppen doet het niet. Goede communicatie helpt het samenwerkingsverband de belangrijkste doelen te bereiken.

Cultuurverandering? Neem je team mee!

Cultuurverandering? Neem je team mee!

Scholen vragen vaak ondersteuning bij het veranderen van de cultuur. De directeur of bestuurder wil wel veranderen, maar het team niet. Tijdens gesprekken met het team, zien medewerkers het juist andersom. Zij willen wel veranderen, maar de directeur begrijpt het niet. Voor iedere verandering heb je elkaar nodig. Maar wat doe je als je elkaar niet weet te vinden?

Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep

Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep

Dagelijks maken 7,6 miljoen mensen gebruik van Facebook en 2,1 miljoen mensen van Instagram. Sociale media zijn dus zeer bruikbare middelen om in te zetten voor de school of het bestuur. Als je een brede doelgroep wilt aanspreken, is een artikel in de regionale of lokale krant een goed begin, maar vaak niet voldoende.