Blogs

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Dat scholen werken aan marketing en communicatie om leerlingen te werven is begrijpelijk. Maar voor ons als samenwerkingsverband passend onderwijs is dat niet nodig.” Een voor de hand liggende gedachte, maar kloppen doet het niet. Goede communicatie helpt het samenwerkingsverband de belangrijkste doelen te bereiken.

Cultuurverandering? Neem je team mee!

Cultuurverandering? Neem je team mee!

Scholen vragen vaak ondersteuning bij het veranderen van de cultuur. De directeur of bestuurder wil wel veranderen, maar het team niet. Tijdens gesprekken met het team, zien medewerkers het juist andersom. Zij willen wel veranderen, maar de directeur begrijpt het niet. Voor iedere verandering heb je elkaar nodig. Maar wat doe je als je elkaar niet weet te vinden?

Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep

Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep

Dagelijks maken 7,6 miljoen mensen gebruik van Facebook en 2,1 miljoen mensen van Instagram. Sociale media zijn dus zeer bruikbare middelen om in te zetten voor de school of het bestuur. Als je een brede doelgroep wilt aanspreken, is een artikel in de regionale of lokale krant een goed begin, maar vaak niet voldoende.

5 tips voor een wervende schoolgids

5 tips voor een wervende schoolgids

Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete taak voor veel scholen. Het is verplicht om er een te hebben, maar hoeveel ouders lezen hem? Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke. Toch is het goed om je schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Met onze 5 tips bezorg je je school dit jaar een mooie wervende gids!
Doelen stellen op de juiste manier

Doelen stellen op de juiste manier

Het is half januari 2019 en het zou zomaar kunnen dat je je goede voornemens en doelen op 2 januari alweer vergeten was. In een workshop die ik gaf vroeg ik aan de deelnemers om hun doelen op te schrijven. Wat mij direct opviel, was dat meer dan 90% van de doelen omschreven was op een manier die niet ondersteunend en zelfs nadelig was voor het bereiken ervan. Ook als de doelen SMART waren geformuleerd. Als je wilt weten hoe je doelen formuleert zodat je ze wél kunt bereiken, dan is dit artikel voor jou interessant.