Blogs

Cultuurverandering? Neem je team mee!
Scholen vragen vaak ondersteuning bij het veranderen van de cultuur. De directeur of bestuurder wil wel veranderen, maar het team niet. Tijdens gesprekken met het team, zien medewerkers het juist andersom. Zij willen wel veranderen, maar de directeur begrijpt het niet. Voor iedere verandering heb je elkaar nodig. Maar wat doe je als je elkaar niet weet te vinden?

Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep
Dagelijks maken 7,6 miljoen mensen gebruik van Facebook en 2,1 miljoen mensen van Instagram. Sociale media zijn dus zeer bruikbare middelen om in te zetten voor de school of het bestuur. Als je een brede doelgroep wilt aanspreken, is een artikel in de regionale of lokale krant een goed begin, maar vaak niet voldoende.
.jpg?1579171576=)
5 tips voor een wervende schoolgids
Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete taak voor veel scholen. Het is verplicht om er een te hebben, maar hoeveel ouders lezen hem? Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke. Toch is het goed om je schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Met onze 5 tips bezorg je je school dit jaar een mooie wervende gids!
.jpg?1579167962=)
Doelen stellen op de juiste manier
Het is half januari 2019 en het zou zomaar kunnen dat je je goede voornemens en doelen op 2 januari alweer vergeten was. In een workshop die ik gaf vroeg ik aan de deelnemers om hun doelen op te schrijven. Wat mij direct opviel, was dat meer dan 90% van de doelen omschreven was op een manier die niet ondersteunend en zelfs nadelig was voor het bereiken ervan. Ook als de doelen SMART waren geformuleerd. Als je wilt weten hoe je doelen formuleert zodat je ze wél kunt bereiken, dan is dit artikel voor jou interessant.
.jpg?1576079418=)
Van idee naar webtekst in 8 stappen
Eindelijk is ‘ie af, jullie nieuwe website. We hebben ‘m met liefde bedacht, ontworpen, gebouwd en geschreven. En natuurlijk kun je blijven rekenen op onze hosting en support. Maar die teksten, daar wil je nu zelf mee aan de slag. Want hoe moeilijk kan het zijn?! In onze workshops merken we vaak: toch net wat moeilijker dan je dacht. Met deze acht stappen helpen we je op weg van idee naar webtekst.