Blogs

"Met een webinar bereik je veel mensen en kun je inhoudelijke informatie delen"

Je wilt als VO-school nieuwe leerlingen werven. Of je wilt als samenwerkingsverband alle aangesloten schooldirecteuren en -bestuurders tegelijk bereiken met informatie. In deze tijd kom je dan al gauw uit bij een webinar. Bij het organiseren van een succesvol webinar komt meer kijken dan alleen een PowerPointpresentatie online zetten. Adviseur Talitha Huis legt uit hoe je een webinar goed inzet om effectief en veilig jouw doelgroep te bereiken. 
Bezoek de school met een virtuele tour in 3D

Bezoek de school met een virtuele tour in 3D

Een virtuele tour in 3D is dé manier om potentiële nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. Dit biedt  - ook op afstand - een goed beeld van de school. Bij zo’n tour ‘lopen’ bezoekers virtueel door de school. Ze kunnen lokalen binnengaan, video’s bekijken, een speurtocht of proefjes doen. 
We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail

We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail

Dit verhaal had ik graag eerder met je gedeeld. Natuurlijk had ik tijd ingepland om te schrijven. Maar m’n mailbox was ontploft na een weekje vakantie. Voor ik het wist was ik de ene mail na de andere aan het bekijken. En toen was het opeens tijd voor die belangrijke Teams-vergadering. Herkenbaar? Lees hier verder hoe je e-mail kunt gebruiken op een manier die wél werkt. Zo krijg je als onderwijsorganisatie meer voor elkaar met minder werkdruk.
15 jaar Huis Communicatie

15 jaar Huis Communicatie

15 jaar oud is Huis Communicatie nu. Ons bedrijf telt inmiddels 16 medewerkers. Het is, zegt Grada Huis trots, het enige communicatiebedrijf dat zich louter op het onderwijs richt. “Andere bureaus doen het erbij. Wij zijn er alleen voor het onderwijs. Dat is onze focus en daar zit onze expertise. We geven advies, voeren uit en weten dat ook te verbinden met de praktijk.”
De rol van media en communicatie bij een crisis. Laat je niet verrassen!

De rol van media en communicatie bij een crisis. Laat je niet verrassen!

Als ervaringsdeskundig adviseur ben ik inmiddels talloze malen betrokken geweest bij crisissituaties van scholen en besturen. Een school die ‘onverwacht’ geëtiketteerd wordt als zeer zwakke school, een financieel debacle, het overlijden van een leerling of docent, seksuele handelingen, fraude, vechtpartijen; het zijn allemaal gebeurtenissen die uit onverwachte hoek komen en de dagen daarna je agenda bepalen. De media en interne communicatie spelen hier een belangrijke rol. Wil je niet verrast worden door de rol van de media tijdens een crisis of calamiteit, dan is deze weblog interessant voor jou.