Blogs

Van animatievideo tot social clip; er is een video voor elke portemonnee

Van animatievideo tot social clip; er is een video voor elke portemonnee

Communiceren gaat het beste als je dat met een persoonlijke invalshoek doet. Via beeld, tekst en geluid komt de boodschap goed over. Bijna iedere school heeft een promovideo op de website staan of gebruikt die bij wervingsactiviteiten zoals een open dag of informatie-avond. Ook op sociale media komen regelmatig schoolvideo’s voorbij. De prijzen van een promovideo lopen nogal uiteen. Hoe houd je grip op je uitgaven én krijg je een video die bij je past?
Lerarentekort: we leggen ons er niet bij neer

Lerarentekort: we leggen ons er niet bij neer

Dit schooljaar zal het lerarentekort wederom een van de belangrijkste onderwerpen in het onderwijs zijn. Samen krachten bundelen is nodig en wordt ook volop gedaan, bijvoorbeeld in een taskforce lerarentekort. Verschillende schoolbesturen werken niet meer met uitzendkrachten en het aantal zij-instromers stijgt. Er is dus volop beweging. Scholen en besturen werken daarnaast ook zelf aan het terugdringen van het eigen lerarentekort. Inventief werven, boeien en binden van medewerkers is actueler dat ooit. En laten wij daar nu een mooi aanbod voor hebben.
Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne

Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne

VO-scholen staan ieder jaar opnieuw voor dezelfde uitdaging: hoe informeer je leerlingen en uit groep 7 en 8 en hun ouders op een effectieve en efficiënte manier over de overstap naar de brugklas én het beschikbare onderwijsaanbod in de buurt? De Almeerse VO-scholen besloten, in samenwerking met Huis Communicatie, de handen ineen te slaan. Lees hier hoe we dit hebben aangepakt en laat je inspireren.
Een goede woordvoerder is de gids in de (media)storm

Een goede woordvoerder is de gids in de (media)storm

Ze zijn er in vele vormen. Tropisch, of juist ijzig. Maar de kans dat je er ooit middenin eentje belandt, is in ieder geval reëel. We hebben het over een mediastorm. Een ervaren woordvoerder helpt je er doorheen, op de dag dat je zelf het nieuws bent en daarna.
De juiste communicatiecocktail om leraren te werven

De juiste communicatiecocktail om leraren te werven

Veel schoolbesturen en scholen kijken zenuwachtig naar het voorjaar; zal het lukken om de formatie rond te krijgen? Gaan er leraren weg? Trekken we genoeg sollicitanten? In veel gevallen wordt hoopvol gekeken naar sociale media. En terecht! Maar alleen sociale media zijn niet zaligmakend. De juiste communicatiecocktail is de basis van een geslaagde wervingsperiode.