Blogs

Maak ouderapp en ouderportaal toegankelijk voor álle ouders

Maak ouderapp en ouderportaal toegankelijk voor álle ouders

Veel scholen werken met digitale platforms zoals een ouderapp of een ouderportaal. Dit kunnen efficiënte communicatiekanalen zijn, maar het is niet vanzelfsprekend dat alle ouders er goed mee om kunnen gaan. Een groep ouders blijkt moeite te hebben met handelingen die wij vanzelfsprekend vinden, zoals inloggen of mailen. Met deze opstapjes kom je deze ouders tegemoet.
Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.
Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel

Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel

Tegenwoordig heeft vrijwel elke school een up-to-date website. Zeker voor VO-scholen in wervingstijd is de website een belangrijk middel om informatie te verstrekken. Maar hoe pak je het aan als je de website next level wilt maken, zoals het Scala College. Deze school vroeg ons om een website te ontwikkelen specifiek voor leerlingen van groep 7 en 8. Huis Communicatie ging er met plezier mee aan de slag!
Is de schoolgids al af?

Is de schoolgids al af?

Een goed geschreven schoolgids die ook nog mooi is vormgegeven is meer dan alleen een informatiebron. Het laat ouders zien wat de school te bieden heeft en het helpt hen bepalen of de school de juiste keuze voor hun kind is. Samen met de school bepaalt Huis Communicatie de hoofdlijnen en uitstraling. Daarna ontzorgen we de school volledig en nemen we de redactie en vormgeving voor onze rekening. Behoefte aan ondersteuning? Laat het ons weten, Huis Communicatie helpt u graag.
Inschrijvingsdata: ga aan de slag met social media!

Inschrijvingsdata: ga aan de slag met social media!

De open dagen zijn inmiddels achter de rug en vele webinars zijn georganiseerd. Door de coronacrisis hebben scholen op een heel andere manier contact met potentiële leerlingen en hun ouders. Dat kan lastig zijn. Vaak wordt een school niet alleen met het hoofd gekozen. Een goed gevoel bij de nieuwe school geeft de doorslag. Probeer het online contact te zien als een kans om de school te profileren en speel daarop in met een social media campagne.