Blogs

De voor- en nadelen van LinkedIn

De voor- en nadelen van LinkedIn

Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.
Nieuwbouw betekent jongleren

Nieuwbouw betekent jongleren

Wanneer een school nieuwbouw krijgt, start een uitdagend communicatieproces waarbij de schooldirecteur nog het meeste lijkt op een jongleur die meerdere ballen hoog probeert te houden. Met deze adviezen krijg je het jongleren snel onder de knie. 
Hoe schrijf je een goed persbericht?

Hoe schrijf je een goed persbericht?

Is de school of het schoolbestuur op zoek naar media-aandacht omdat er binnenkort gestart wordt met een nieuw onderwijsconcept? Of wordt er verhuisd naar een nieuw gebouw? Dan biedt een persbericht uitkomst om aandacht te genereren vanuit de media. In dit artikel delen we de ultieme checklist voor een goed geschreven persbericht.
Maak ouderapp en ouderportaal toegankelijk voor álle ouders

Maak ouderapp en ouderportaal toegankelijk voor álle ouders

Veel scholen werken met digitale platforms zoals een ouderapp of een ouderportaal. Dit kunnen efficiënte communicatiekanalen zijn, maar het is niet vanzelfsprekend dat alle ouders er goed mee om kunnen gaan. Een groep ouders blijkt moeite te hebben met handelingen die wij vanzelfsprekend vinden, zoals inloggen of mailen. Met deze opstapjes kom je deze ouders tegemoet.
Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.