Blogs

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Is de ouder van nu anders dan die van vroeger? Absoluut, maar iedere ouder wil nog steeds het beste voor zijn of haar kind. Dat verandert niet. De manier waarop de ouder het beste voor zijn kind probeert te zoeken wél. Online gaat een wereld aan informatie voor ouders open. Staat jouw school of bestuur daar tussen? Grote kans dat hier verbeteringen mogelijk zijn. Welke kansen er nog liggen lees je hier. 

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

Arjan Dorst, voorzitter CvB PCPO Capelle-Krimpen over de nieuwe koers 

Tijdens een drukbezochte inspiratiedag begin oktober presenteerde Stichting PCPO Capelle-Krimpen haar nieuwe koersplan: Samenwerken aan inclusiever en toekomstgericht onderwijs. Wij mochten ondersteunen bij de gesprekken in het traject van de totstandkoming van het koersplan, waarbij we PCPO Capelle-Krimpen hielpen zoeken wat precies de focus is voor de komende vier jaar. Vervolgens hebben we het koersplan geschreven en vormgegeven. Ook een animatie en visual volgden. Bestuurder Arjan Dorst vertelt over de samenwerking en natuurlijk laten we het eindresultaat zien.  
 

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.” 

Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat. 

5 tips voor een spraakmakende commercial

5 tips voor een spraakmakende commercial

Wie denkt dat commercials alleen zijn weggelegd voor commerciële bedrijven, heeft het mis. Ook het onderwijs heeft baat bij dit medium. Van profilerings- tot wervingscommercials voor nieuwe leerlingen én docenten. Van animaties om de koers in beeld te brengen tot korte social clips voor Facebook of Instagram. We geven je 5 tips.
Op zoek naar de perfecte match

Op zoek naar de perfecte match

De stap van primair naar voortgezet onderwijs is groot voor jonge tieners. Om te ontdekken of er een match is tussen school en leerling, worden verschillende open dagen en informatieavonden bezocht. Leerlingen en ouders ontwikkelen een voorkeur voor een school. Valt die voorlopige keuze op jouw school, dan zou het jammer zijn als ze toch voor een andere school kiezen. Met deze tips help je leerlingen de keuze voor jouw school te maken.