Blogs

Zó houd en breng je leraren aan boord

Zó houd en breng je leraren aan boord

Het lerarentekort oplossen, dat kunnen we niet. Wel weten we op een creatieve en consistente manier ondersteuning te bieden bij arbeidsmarktcommunicatie, zodat het team die geweldige nieuwe collega niet misloopt. Een school sterk neerzetten bij een sollicitant, daarvoor is een onderbouwd imago een must. Hoe arbeidsmarktcommunicatie bij werving en selectie kan helpen, vertellen we in dit artikel én we trakteren op vijf tips voor een beter resultaat van de wervingsinspanningen.
Niet te missen: de klassenbomen bij Kindcentrum Vroondaal

Niet te missen: de klassenbomen bij Kindcentrum Vroondaal

Wie een willekeurig klaslokaal bij Kindcentrum Vroondaal in Den Haag binnenloopt, kan er bijna niet omheen. Ieder lokaal is sinds dit schooljaar voorzien van een opvallende klassenboom. Aan de takken en bladeren hangen gedragsafspraken en klassenregels die de leerlingen met elkaar hebben opgesteld. Initiatiefnemer Chris Rademakers, leraar en gedragsspecialist bij Kindcentrum Vroondaal, vertelt hoe ze op het idee is gekomen en wat de voordelen zijn voor de leraren én de leerlingen. 
Neem je website onder de loep

Neem je website onder de loep

De website is het visitekaartje van de school. Een aantrekkelijke vormgeving en duidelijke teksten geven een goede eerste indruk aan de bezoeker. Maar besteed ook aandacht aan de navigatie, structuur en vindbaarheid van de website. Als de bezoeker niet binnen enkele muisklikken de informatie vindt die hij zoekt, is de (potentiële) ouder, leerling of werknemer binnen een paar seconden weer vertrokken. In dit artikel geven we tips om de website te vernieuwen, óf te verbeteren.
Hoe zet je TikTok in voor jouw school? 5 tips!

Hoe zet je TikTok in voor jouw school? 5 tips!

TikTok is niet meer weg te denken uit het leven van de gemiddelde tiener. Hoewel TikTok de afgelopen periode af en toe negatief in het nieuws kwam, zijn er nog steeds zo’n 1,7 miljoen Nederlanders die er gebruik van maken. Meer dan een derde van deze gebruikers is tussen de 6 en 14 jaar oud. Scholen kunnen dan ook niet meer om TikTok heen om jongeren te bereiken. Lees hier hoe je dit op een verantwoorde manier doet.
Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Terwijl het aantal leerlingen bij scholen in de omgeving daalt, krijgt IKC Waterrijk in toenemende mate ouders op bezoek die hun kind willen aanmelden. Zij vinden o.a. dat de teksten op de website zo goed kloppen met hoe het er op school aan toegaat. “Het is het voor mij dubbel en dwars waard om de hulp van Huis Communicatie daarvoor in te schakelen”, zegt Monique Froeling, directeur van IKC Waterrijk. “Dat geldt ook voor het schrijven van persberichten, de schoolgids, brieven naar ouders en zelfs het bedenken van een nieuwe naam: hulp en advies van Huis Communicatie is altijd professioneel.”