Blogs

5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar

5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar

Zonder mondkapje een school binnenlopen. Bij een gesprek een hand geven. Schoolactiviteiten organiseren waarbij je geen anderhalve meter afstand hoeft te houden. We kijken allemaal reikhalzend uit naar de post-coronaperiode. Maar de afgelopen tijd gaf ook nieuwe inzichten. Deze vijf lessen nemen we graag mee in het nieuwe schooljaar. 

Kernwaarden, missie en visie: een ijzersterk trio

Kernwaarden, missie en visie: een ijzersterk trio

Alles voor een glimlach. Ik hou van deze eenvoudige slogan van Coolblue. Omdat het niet alleen een slogan is, maar gelijk ook de cultuur van het bedrijf en de houding van medewerkers. En juist die cultuur is het succes van Coolblue. Ik heb me door één van de trainers van Coolblue laten vertellen dat iedereen begrijpt ‘waarom ze het doen zoals ze het doen’. De slogan is het resultaat van een aantal kernwaarden. Met kernwaarden wordt het duidelijk waar je voor staat, ook in het onderwijs. Ken jij de kernwaarden van je organisatie uit je hoofd? Nee? Tijd dat je doorleest over de kracht van kernwaarden!
De voor- en nadelen van LinkedIn

De voor- en nadelen van LinkedIn

Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.
Nieuwbouw betekent jongleren

Nieuwbouw betekent jongleren

Wanneer een school nieuwbouw krijgt, start een uitdagend communicatieproces waarbij de schooldirecteur nog het meeste lijkt op een jongleur die meerdere ballen hoog probeert te houden. Met deze adviezen krijg je het jongleren snel onder de knie. 
Hoe schrijf je een goed persbericht?

Hoe schrijf je een goed persbericht?

Is de school of het schoolbestuur op zoek naar media-aandacht omdat er binnenkort gestart wordt met een nieuw onderwijsconcept? Of wordt er verhuisd naar een nieuw gebouw? Dan biedt een persbericht uitkomst om aandacht te genereren vanuit de media. In dit artikel delen we de ultieme checklist voor een goed geschreven persbericht.